De D66-fractie in de Bergse gemeenteraad maakt zich grote zorgen over de aanwezigheid van PFAS in het oppervlaktewater rondom de stad. Fractieleden Wesley Janssens–Looijs en Vincent Mast hebben het college om opheldering gevraagd over de uitstoot en lozingen van deze schadelijke stoffen door bedrijven in de regio. Zo pleit D66 voor tijdelijke opvang van PFAS-houdend afvalwater van Sabic in bassins, in plaats van het lozen in de Westerschelde. (Zuidwest Update, 18 augustus)
Lees meer: Zuidwestupdate.nl