De Antwerpse haven is voor een deel weer open na een groot olielek. Het lek ontstond rond middernacht bij het tanken van het containerschip MSC Denmark VI. Stookolie belandde daarbij in het water. Hoe dat kon gebeuren, is niet duidelijk. De vervuiling lijkt aanzienlijk. (NOS, 10 april)

Lees meer: nos.nl