Nederland staat voor een lastige keuze in de energietransitie. Het Groningenveld is gesloten en de gaswinning op de Noordzee loopt terug. Daardoor neemt de afhankelijkheid van buitenlands gas toe. Tegelijk zorgen geopolitieke spanningen, zoals de oorlog tussen Oekraïne en Rusland en conflicten in het Midden-Oosten, voor onzekerheid over de aanvoer. (IO plus, 17 april)
Lees meer: ioplus.nl


