De geothermiebron op de Delftse TU Campus is inmiddels in gebruik en het Hoge Temperatuur Open-bodemsysteem (HTO) wordt na de zomer opgeleverd. Samen voorzien deze systemen de oudere gebouwen op de TU Campus, maar óók bepaalde wijken in Delft van warmte. De gekozen technieken verduurzamen het systeem en dat tezamen vormt een onderzoeksproject dat voor gemeenten interessante resultaten kan opleveren. Op het Nationaal Symposium Bodemenergie vertelt dr.ir. Martin Bloemendal daar meer over. (Binnenlands Bestuur, 19 mei)

Lees meer: binnenlandsbestuur.nl