De provincie Noord-Brabant wil het grondwatergebruik voor beregening de komende jaren stevig terugbrengen. Volgens een nieuw koersdocument moet het totale gebruik dalen van ongeveer 100 miljoen naar maximaal 70 miljoen kubieke meter per jaar in 2040. De afbouw begint vanaf 2033. (Nieuwe Oogst, 21 mei)
Lees meer: nieuweoogst.nl


