Woensdag 3 februari is een nieuwe versie van het meldsysteem bodemkwaliteit in productie genomen. Met deze versie zijn een aantal gebruikerswensen gerealiseerd. Ook zijn aanpassingen gedaan om digitale uitwisseling mogelijk te maken (SenterNovem, 3 februari).
De belangrijkste wijzigingen in deze nieuwe versie zijn de volgende:
- De website is aangepast aan de nieuwe rijkshuisstijl voor de overheid. Het inloggedeelte bevindt zich links boven.
- Er is een nieuw meldingtype opgenomen: Tijdelijke opslag.
- Er is een mogelijkheid opgenomen om een vervolgmelding bestaand project te doen. Na het selecteren van een eerder ingevoerd project worden een aantal schermen automatisch gevuld.
- De mogelijkheid om een melding in te trekken is opgenomen. Hierbij wordt een e-mail verstuurd naar het Bevoegd Gezag.
- De optie wachtwoord wijzigen is opgenomen.
- De lay-out van de transportbrief is aangepast aan de reguliere begeleidingsbrief, verkrijgbaar bij het Beurtvaartadres.
- Het is nu mogelijk om via een export uit eigen systeem meldingsinformatie over te brengen naar het meldsysteem. Omdat niet alle partijen de complete informatie digitaal beschikbaar hebben, biedt het systeem hiervoor twee mogelijkheden:
- Het uploaden en automatisch verwerken van een XML bestand dat voldoet aan het SIKB protocol 0101.
- Door toevoegen van een XML bestand in scherm 1, waarna de gegevens per scherm worden opgehaald. Ook dit bestand moet voldoen aan het SIKB protocol 0101.
Vragen
Voor vragen kunt u contact opnemen met de meldkamer van het Meldpunt bodemkwaliteit, (gewijzigd) telefoonnummer 088 602 50 20 (Elke werkdag ‘s ochtends van 9.00 tot 12.00 uur en ‘s middags van 13.00 tot 17.00 uur).
Meer informatie
Meldpunt bodemkwaliteit
Externe links
Meldsysteem