Het Netwerk voor ‘Industrieel verontreinigde locaties in Europa’ (NICOLE) heeft onlangs een boekje uitgegeven over ‘Communication on contaminated land’. Het boekje bevat een groot aantal praktijkvoorbeelden van communicatie rondom bodemverontreiniging en -sanering, aangedragen door bedrijven uit heel Europa (persbericht NICOLE, 23 december).


De cases zijn, tesamen met de ‘key messages’, op illustratieve wijze beschreven door Lida Schelwald-van der Kley, secretaris van de NICOLE Industry Group.

Een van de belangrijkste ‘lessons learned’ is dat proactiviteit zichzelf terugbetaalt. Proactief zijn en het opbouwen en onderhouden van positieve relaties met stakeholders door regelmatig te communiceren, zowel in goede als in slechte tijden, is een essentieel onderdeel van verantwoord ondernemerschap. De ervaring toont aan dat effectieve communicatie kan leiden tot een betere oplossing, en acceptatie van die oplossing, voor en door alle betrokkenen.

Indien u interesse heeft in het boekje, bijvoorbeeld voor het bepalen van uw eigen communicatiestrategie, dan kunt u een gratis exemplaar aanvragen bij het NICOLE secretariaat:
Secretariaat NICOLE Netwerk
TNO, Postbus 342, 7300 AH Apeldoorn
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., www.nicole.org